Op deze pagina probeer ik antwoord te geven op vaak voorkomende vragen.
Als uw vraag er niet tussen staat kunt u uiteraard uw vraag ook gewoon per
e-mail stellen.
Ik werk intensief samen met een aantal collega webdesigners die allemaal dagelijks met hetzelfde CMS als ik gebruik websites bouwen en onderhouden.
Als één van ons niet bereikbaar is door ziekte of vakantie zal een ander de eerste support overnemen. Op deze manier is er altijd iemand beschikbaar om problemen op te lossen.
Mocht ik dus voor een langere periode niet bereikbaar zijn zal een email die is gericht aan info@allwww.nl een automatische reaktie krijgen met instructies wie op dat moment de werkzaamheden waarneemt, en hoe hij bereikt kan worden.
De websdesigners waarmee ik samenwerk zijn:
Als de factuur niet afkomstig was van Allwww betreft het een zogenaamde spookfactuur.
Helaas komt dit best veel voor.
Er wordt een factuur gestuurd aan een bedrijf in de hoop dat hij betaald wordt zonder dat de ontvanger even goed kijkt waar hij voor is.
Ik zal nooit derde partijen rechtstreeks facturen naar mijn klanten laten sturen.
Alle externe partijen die eventueel ingeschakeld moeten worden factureren rechtstreeks aan mij. Bij uw Website Basic of Website Lease pakket zitten alle kosten inbegrepen.
Voor alle e-mails over uw hosting of e-mail diensten adviseer ik om bij twijfel eerst even te vragen of het geen spam/phishing betreft.
Dat geldt ook voor e-mails waarbij u gevraagd wordt om accounts te verifiëren of ergens in te loggen met uw e-mail gegevens!
Ja natuurlijk,
Ten eerste bent u zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de website. U bepaalt wat erop komt te staan.
Als u het leuk vind om dit helemaal zelf te beheren is dat mogelijk.
De websites die ik maak zijn zo ontworpen dat u met het aanpassen van de inhoud nooit het basis ontwerp van de website kan verpesten. De delen die belangrijk zijn voor de "look & feel" van de website zijn alleen door mij aan te passen.
Nee, het hoeft niet.
De inhoud van uw website is uiteraard uw eigen verantwoordelijkheid. U bepaalt dus wat er komt te staan.
Om het erop te zetten kunt u zelf desgewenst inloggen in het gebruiksvriendelijke CMS, of het door mij laten verzorgen.
Dit kost bij de Website Basic en Website Lease ook niets extra.
Nee. Dit soort e-mails zijn alleen bedoeld als herinnering wanneer u zelf uw domeinregistratie heeft gedaan.
De domeinen die ik in beheer heb worden altijd automatisch verlengd, zelfs als u per ongeluk nog een openstaande factuur heeft.
Het eerste antwoord is, gebruik geen controle websites van andere partijen.
Veel websites die dit soort diensten aanbieden "lezen mee". Als u een mooie domeinnaam hebt gevonden en die niet direct registreert is de kans aanwezig dat die website de naam zelf registreert met de bedoeling hem later voor meer geld te verkopen.
Ik heb een eigen controle ontwikkeld waar u zonder gevaar kunt controleren of een naam al bestaat.
Ga hiervoor naar deze pagina.
Als u een domeinnaam heeft gevonden kunt u die daar direct bestellen, of hem simpel per e-mail aan mij doorgeven zodat ik hem voor u kan registreren.
Dat is misschien wel de meest gestelde vraag die iedere webdesigner krijgt.
Het antwoord is minder simpel. We kunnen nu eenmaal niet met zijn allen bovenaan in Google terechtkomen.
Lees mijn blog over zoekmachine optimalisatie voor wat meer uitleg en tips.
Er zijn veel verschillende e-mail programma's, met net zoveel verschillende instellings mogelijkheden.
Sommige programma's zijn heel slim en doen alles vanzelf nadat u de login gegevens hebt ingevuld. Helaas zijn er ook programma's waarbij iets meer handmatig moet worden ingesteld.
De standaard regels zijn:
Kies in uw e-mail programma niet voor één van de standaard opties als Gmail, Hotmail, Exchange enz..
Vaak wordt een term als "Handmatig instellen" of POP3 account gebruikt.
Vaak kunt u aangeven of e-mail op de server moet blijven staan.
Dat kunt u doen, maar houdt er rekening mee dat er beperkingen zijn met betrekking tot de opslagruimte. Geef bij voorkeur aan dat email ouder dan een aantal weken/maanden van de server verwijderd moet worden. Op die manier heeft u nooit een volle mailbox.
Helaas is spam iets wat er tegenwoordig bij hoort.
Op de één of andere manier blijkt het toch voor spammers de moeite waard om die vervelende berichten te sturen.
Spammers verzinnen ook steeds nieuwe technieken om door de spamfilters heen te komen.
Mijn mailservers hebben een standaard ingebouwd spamfilter. Dit houdt al best wel wat "rommel" tegen.
Helaas is de oorlog tussen spammers en de spamfilters zo heftig dat dit ingebouwde filter nooit up-to-date kan zijn en er dus toch nog best een hoop spam in uw mailbox terecht kan komen.
Naast de ingebouwde spamfilters kan ik voor Website Lease klanten als extra dienst ook een cloud spamfilter aanbieden. Deze filters worden verzorgd door SpamExperts en behoren tot de beste filters die er op dit moment te vinden zijn.
Kijk voor de kosten op de tarieven pagina.
Soms lijken spamberichten heel erg op nieuwsbrieven waar u zich van kan afmelden.
Tenzij u zeker weet dat u zich heeft aangemeld is het niet verstandig om een afmeldlink (unsubscribe) te gebruiken. U geeft hier namelijk vooral mee aan dat het e-mailadres waar de spam aan is gestuurd ook daadwerkelijk bestaat. U zult vervolgens alleen maar meer spam ontvangen!
Het aanmaken van nieuwe e-mail adressen is best lastig en gevoelig voor fouten.
Ik heb ervoor gekozen om dit dus niet door de klant zelf te laten doen.
Een email met het verzoek om een nieuw adres te maken is voldoende, en zal normaal binnen enkele uren (hooguit één werkdag) zijn gedaan.
Ja natuurlijk,
Hiervoor kunt u simpel uw eigen website adres met de toevoeging /webmail gebruiken.
Als uw website dus https://www.mijneigenwebsite.nl is, is uw webmail adres: https://www.mijneigenwebsite.nl/webmail
Inloggen doet u met uw e-mail adres en het wachtwoord wat u daarbij ontvangen heeft.